For clown lovers and art lovers alike, the only collection of clown faces painted on eggs anywhere in the world
The Clown Egg Register is a unique record of two hundred and fifty clown faces, each one painted on to an egg. The eggs act as copyright for a clown's personal visual identity, preserving the unwritten rule that a clown must never copy the face of another. It is a tradition that began in the United Kingdom in the 1940s at Clowns International, the oldest established club for clowns.
In this book, the inimitably eccentric collection of images is paired with biographies of each clown, revealing details of their private and public lives, and giving a glimpse into this outmoded art form that continues to delight and terrify children everywhere.
The Clown Egg Register is a unique record of two hundred and fifty clown faces, each one painted on to an egg. The eggs act as copyright for a clown's personal visual identity, preserving the unwritten rule that a clown must never copy the face of another. It is a tradition that began in the United Kingdom in the 1940s at Clowns International, the oldest established club for clowns.
In this book, the inimitably eccentric collection of images is paired with biographies of each clown, revealing details of their private and public lives, and giving a glimpse into this outmoded art form that continues to delight and terrify children everywhere.
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Süddeutsche Zeitung | Besprechung von 02.12.2017Clown für immer
Es gibt eine ungeschriebene Regel, dass jeder Clown ein einmaliges Gesicht haben soll und keiner das Aussehen eines anderen kopieren darf. 1946 begann Stan Bult, die Gesichter von Mitgliedern von Clowns International, der ältesten Clownsgesellschaft der Welt, auf Eier zu malen und so zu verewigen. Zunächst waren es echte Eier, auf die die Gesichter aufgetragen wurden. Da die ständig zerbrachen, ging man zu Keramikeiern über. Eine Auswahl aus 70 Jahren wird im Clowns Museum in Wookey Hole, Somerset ausgestellt. Das Buch „The Clown Egg Register“ von Luke Stephenson und Helen Champion (Particular Books, ca. 17 Euro) zeigt Fotografien der Eier und erzählt die Geschichten der Männer und Frauen, deren Gesichter für die – sehr zerbrechliche – Ewigkeit festgehalten wurden.
JULIANE LIEBERT
Autorin im Feuilleton
DIZdigital: Alle Rechte vorbehalten – Süddeutsche Zeitung GmbH, München
Jegliche Veröffentlichung und nicht-private Nutzung exklusiv über www.sz-content.de
Es gibt eine ungeschriebene Regel, dass jeder Clown ein einmaliges Gesicht haben soll und keiner das Aussehen eines anderen kopieren darf. 1946 begann Stan Bult, die Gesichter von Mitgliedern von Clowns International, der ältesten Clownsgesellschaft der Welt, auf Eier zu malen und so zu verewigen. Zunächst waren es echte Eier, auf die die Gesichter aufgetragen wurden. Da die ständig zerbrachen, ging man zu Keramikeiern über. Eine Auswahl aus 70 Jahren wird im Clowns Museum in Wookey Hole, Somerset ausgestellt. Das Buch „The Clown Egg Register“ von Luke Stephenson und Helen Champion (Particular Books, ca. 17 Euro) zeigt Fotografien der Eier und erzählt die Geschichten der Männer und Frauen, deren Gesichter für die – sehr zerbrechliche – Ewigkeit festgehalten wurden.
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