Creative Tools and the Softwarization of Cultural Production (eBook, PDF)
117,69 €
inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar
0 °P sammeln
Creative Tools and the Softwarization of Cultural Production (eBook, PDF)
- Format: PDF
- Merkliste
- Auf die Merkliste
- Bewerten Bewerten
- Teilen
- Produkt teilen
- Produkterinnerung
- Produkterinnerung
![](https://bilder.buecher.de/images/aktion/tolino/tolino-select-logo.png)
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei
bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
Hier können Sie sich einloggen
Hier können Sie sich einloggen
Sie sind bereits eingeloggt. Klicken Sie auf 2. tolino select Abo, um fortzufahren.
![](https://bilder.buecher.de/images/aktion/tolino/tolino-select-logo.png)
Bitte loggen Sie sich zunächst in Ihr Kundenkonto ein oder registrieren Sie sich bei bücher.de, um das eBook-Abo tolino select nutzen zu können.
- Geräte: PC
- ohne Kopierschutz
- eBook Hilfe
- Größe: 6.45MB
Andere Kunden interessierten sich auch für
- John EgerGlobalisation 3.0 - Nurturing creative communities (eBook, PDF)5,99 €
- Yasmin IbrahimProduction of the 'Self' in the Digital Age (eBook, PDF)53,49 €
- David HesseDisney's creative contribution to US-American World War 2 propaganda and its effect on the citizens' attitude towards war (eBook, PDF)12,99 €
- Social Media, Youth, and the Global South (eBook, PDF)128,39 €
- Ronja TrischlerDigitale Materialität (eBook, PDF)0,00 €
- Zeitschrift für Medienwissenschaft 21 (eBook, PDF)0,00 €
- Gewissensbisse - Fallbeispiele zu ethischen Problemen der Informatik (eBook, PDF)0,00 €
-
-
-
Produktdetails
- Produktdetails
- Verlag: Springer Nature Switzerland
- Erscheinungstermin: 17. Januar 2024
- Englisch
- ISBN-13: 9783031456930
- Artikelnr.: 69805457
- Verlag: Springer Nature Switzerland
- Erscheinungstermin: 17. Januar 2024
- Englisch
- ISBN-13: 9783031456930
- Artikelnr.: 69805457
1. Introduction: Refiguring the digital tools of creative work and cultural production.- Part 1: Frameworks for studying softwarization and cultural production.- 2.TikTok as a platform tool: Surveying disciplinary perspectives on platforms and cultural production.- 3.The Spatial Languages of Virtual Production: Critiquing Softwarization with Aesthetic Analysis.- 4.Generative AI and the Technological Imaginary of Game Design.- Part 2: Studies of cultural subjectivities after softwarization.- 5.Autoharps, Chord Organs, and MIDI Packs: Easy-Playing Instruments, Gender, and Classes of Musical Participation.- 6.Figurations of the Tool Agnostic.- 7.The expressive subject: prosumers, virtuosi, and digital musical control.- 8.Artist and Agency: Technologies for Exploring Self and Place.- Part 3: Socialities of softwarized cultural production.- 9.Alternative gamemaking tools as grassroots platforms.- 10.Bypassing defaults in data visualisation design processes: a Tableau case study.- 11.The Creative Appropriation of a Scientific Software: The FITS Liberator, a Case Study.- 12.Dolby Atmos Music and the Production of Risk.
1. Introduction: Refiguring the digital tools of creative work and cultural production.- Part 1: Frameworks for studying softwarization and cultural production.- 2.TikTok as a platform tool: Surveying disciplinary perspectives on platforms and cultural production.- 3.The Spatial Languages of Virtual Production: Critiquing Softwarization with Aesthetic Analysis.- 4.Generative AI and the Technological Imaginary of Game Design.- Part 2: Studies of cultural subjectivities after softwarization.- 5.Autoharps, Chord Organs, and MIDI Packs: Easy-Playing Instruments, Gender, and Classes of Musical Participation.- 6.Figurations of the Tool Agnostic.- 7.The expressive subject: prosumers, virtuosi, and digital musical control.- 8.Artist and Agency: Technologies for Exploring Self and Place.- Part 3: Socialities of softwarized cultural production.- 9.Alternative gamemaking tools as grassroots platforms.- 10.Bypassing defaults in data visualisation design processes: a Tableau case study.- 11.The Creative Appropriation of a Scientific Software: The FITS Liberator, a Case Study.- 12.Dolby Atmos Music and the Production of Risk.