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  • Format: PDF

The authors point out the entire business orientated automotive value chain. With regard to the finance perspective the elements of the value chain are scrutinized chapter by chapter. Current trends in new mobility concepts, cross-industry strategic alliances as well as requirements for product launch, especially in the BRIC countries, are highlighted. The book provides the link between science and business practice in the automotive industry. It can be used as a textbook. Many practitioners might also use it as a guideline in the field of automotive management.

Produktbeschreibung
The authors point out the entire business orientated automotive value chain. With regard to the finance perspective the elements of the value chain are scrutinized chapter by chapter. Current trends in new mobility concepts, cross-industry strategic alliances as well as requirements for product launch, especially in the BRIC countries, are highlighted. The book provides the link between science and business practice in the automotive industry. It can be used as a textbook. Many practitioners might also use it as a guideline in the field of automotive management.

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Autorenporträt
Jens Diehlmann ist hat an der Justus-Liebig Universität Giessen Wirtschaftswissenschaften studiert und ist Partner im Bereich Business Consulting Services der IBM Deutschland GmbH. Herr Diehlmann verantwortet als Client Relationship Partner das weltweite Beratungsgeschäft mit allen Automobil-Finanzdienstleistern bei IBM.

Dr. Dr. Joachim Häcker ist Professor an der Hochschule Heilbronn und der University of Louisville. Ferner ist er Lehrbeauftragter an der St. Galler Business School sowie Beirat von PHTS. Sein Fachgebiet ist Internationale Finanzwirtschaft insbesondere Corporate Finance. Herr Häcker ist seit 12 Jahren als Berater im Corporate Finance Bereich tätig und war bis Ende 2003 Vice President bei Rothschild in Frankfurt und London. Herr Häcker hat an der Universität Tübingen und der Kenan Flagler Business School (USA) BWL und Jura studiert.