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James Meek's masterful historical novel, The People's Act of Love received accolades around the world, earning Meek comparisons to Tolstoy, Dostoyevsky, Conrad, and Greene. We Are Now Beginning Our Descent is a tour de force of storytelling, furthering his reputation as one of the most exciting and original young novelists writing today. Adam Kellas, a British journalist, would-be thriller novelist, and failed lover meets Astrid Walsh, a self-possessed, hard-charging reporter while the two are covering allied military operations in the Afghan mountains. After sharing one passionate night in a…mehr

Produktbeschreibung
James Meek's masterful historical novel, The People's Act of Love received accolades around the world, earning Meek comparisons to Tolstoy, Dostoyevsky, Conrad, and Greene. We Are Now Beginning Our Descent is a tour de force of storytelling, furthering his reputation as one of the most exciting and original young novelists writing today. Adam Kellas, a British journalist, would-be thriller novelist, and failed lover meets Astrid Walsh, a self-possessed, hard-charging reporter while the two are covering allied military operations in the Afghan mountains. After sharing one passionate night in a watchtower near a defunct airfield, Astrid disappears from Kellas's life. A year later, following a disastrous dinner party in London during which he destroys his few remaining friendships, Kellas receives a short, beseeching e-mail and hastily embarks on a trans-Atlantic journey to a small town near the Chesapeake Bay where he believes Astrid waits for him. Kellas envisions the fresh start that his new life with Astrid might offer, unaware that she may be harboring unsettling secrets of her own. A passionate, incisive novel, We Are Now Beginning Our Descent lays bare the entwined hypocrisies, foibles, and desires of our age, and is a testament to the obsessive pull of love.
Autorenporträt
James Meek
Rezensionen

Frankfurter Allgemeine Zeitung - Rezension
Frankfurter Allgemeine Zeitung | Besprechung von 03.08.2009

Krisengewinnler

Adam Kellas' Krisengebiete sind über die ganze Welt verteilt. Als britischer Kriegsreporter berichtet er aus Afghanistan, als schottischer Choleriker wütet er im Londoner Freundeskreis, als nichtamerikanischer Autor verhandelt er mit einem New Yorker Verlag, und überall geht dem geschiedenem Single die eigenwillige Kollegin Astrid nicht aus dem Kopf. Ebenso, wie Kellas an dieser überbordenden Fülle zu scheitern droht, stellt sich Autor James Meek mit seinem Roman "Fremdland" derart vielen Herausforderungen, dass er sie nicht immer meistern kann. Der Alltag des Krisenbeobachters ist interessant und lebendig, ein schwerer Streit unter Freunden wirkt danach inszeniert. Bildhafte Vergleiche, deren stilistische Kraft oft hinter der Gewichtigkeit ihres Inhalts zurückbleibt, irritieren und wirken überflüssig. Misslungen sind die Parallelen zwischen Piloten im Afghanistan-Krieg und den Terroristen von 9/11. Meek lässt hier seinen Protagonisten unkommentiert eine religiös anmutende Sinnhaftigkeit des Bombardierens formulieren, die weder ästhetisch ansprechend noch moralisch akzeptabel ist. Dass der Roman streckenweise zu faszinieren vermag, verdankt er den einzelnen, für sich jeweils interessanten Handlungssträngen, die allerdings als Ganzes nie mehr werden als die Summe ihrer Teile. (James Meek: "Fremdland". Fahrenheit Verlag, München 2008. 335 S., geb., 19,90 [Euro].) scht

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Astonishing. A love story that owes everything to the great collision of Osama bin Laden and Bush Jr's foreign policy. An intensely flavoured excavation of our times . . . wholly original. The Times