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Public and private, traffic and open space, planned and spontaneous - our idea of a city is characterised by opposites. However, the contributors to this bilingual book show that these poles can also be consciously connected. The urban building blocks from São Paolo present surprisingly idiosyncratic city scenes: People dancing along the motorway, strolling through the stone archipelago, splashing around in front of the city skylineMany of the case studies are linked to the ideas of the Brazilian urban planner Francisco Prestes Maia. As early as in the 1930s, he developed concepts that combine…mehr

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Produktbeschreibung
Public and private, traffic and open space, planned and spontaneous - our idea of a city is characterised by opposites. However, the contributors to this bilingual book show that these poles can also be consciously connected. The urban building blocks from São Paolo present surprisingly idiosyncratic city scenes: People dancing along the motorway, strolling through the stone archipelago, splashing around in front of the city skylineMany of the case studies are linked to the ideas of the Brazilian urban planner Francisco Prestes Maia. As early as in the 1930s, he developed concepts that combine traffic, open space and architecture - a surprisingly contemporary approach.Öffentliches und Privates, Verkehr und Freiraum, Geplantes und Spontanes - unsere Stadtvorstellung ist geprägt durch Gegensätze. Dagegen zeigen die Beitragenden in dem zweisprachigen Band, dass sich diese Pole auch bewusst verknüpfen lassen. Die Stadtbausteine aus São Paolo präsentieren unerwartet eigenwillige Stadtszenen: Tanzende entlang der Schnellstraße, Flanierende durch das Steinarchipel, Planschende vor der StadtsilhouetteViele der vorgestellten Projekte sind verknüpft mit den Ideen des brasilianischen Stadtplaners Francisco Prestes Maia. Schon in den 1930er Jahren entwickelte er Konzepte, die Verkehr, Freiraum und Architektur zusammendenken - ein überraschend aktueller Ansatz.
Autorenporträt
Ulrike Böhm (Prof.), born in 1966, works as a landscape architect. She teaches and researches at the Institute of Urban Planning and Design at Universität Stuttgart.
Rezensionen
»Die wunderbar bebilderte Arbeit zeichnet sich insbesondere dadurch aus, dass die Autorinnen ihre Projektauswahl vor Ort getroffen haben.« Deutsche Bauzeitschrift, 10 (2023) »Ein anregender Band über ein Stück des Städtebaus in einem uns weniger vertrauten Kontext.« Christian Holl, www.marlowes.de, 17.02.2023 Besprochen in www.kulturexpress.de, 03.01.2023 www.baunetz.de, 11.04.2023