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Dieses Buch gleicht einem Steinbruch. Zu sehen sind U¿ber- und Ablagerungen aus den Jahren 2002-2023 aus Papier, Polyester, Bronze, Keramik, dazwischen Wolle, Vinyl, Tinte, Notizen auf Haut und Parkplätzen, in Fußgängerzonen, Wohnungen, Ausstellungshäusern, dem Kunstverein St. Pauli und bei Herbert Hoffmann. Schichten von Kommunikationsdesign, Kunst im öffentlichen Raum, Performance, Fotografie, Video, Zeichnung, Tätowierung, Mode treten zu Tage. Bilder, die schnell (Hochdruckreinigerzeichnung) oder nie mehr (Tattoo) verschwinden. Sprache als künstlerisches Ausdrucksmittel ist allgegenwärtig.…mehr

Produktbeschreibung
Dieses Buch gleicht einem Steinbruch. Zu sehen sind U¿ber- und Ablagerungen aus den Jahren 2002-2023 aus Papier, Polyester, Bronze, Keramik, dazwischen Wolle, Vinyl, Tinte, Notizen auf Haut und Parkplätzen, in Fußgängerzonen, Wohnungen, Ausstellungshäusern, dem Kunstverein St. Pauli und bei Herbert Hoffmann. Schichten von Kommunikationsdesign, Kunst im öffentlichen Raum, Performance, Fotografie, Video, Zeichnung, Tätowierung, Mode treten zu Tage. Bilder, die schnell (Hochdruckreinigerzeichnung) oder nie mehr (Tattoo) verschwinden. Sprache als künstlerisches Ausdrucksmittel ist allgegenwärtig. This book is like a quarry. It presents layers and deposits from 2002-2023 made of paper, polyester, bronze, ceramics interspersed with wool, vinyl, ink, notes on skin and parking lots, in pedestrian zones, apartments, exhibition halls, at Kunstverein St. Pauli and at the tattoo artist Herbert Hoffmann. Layers of communication design, art in the public space, performance, photography, video, drawing, tattooing, fashion come to light. Images that disappear quickly (high-pressure cleaner drawings) or ones that will never disappear again (tattoos). Language as a means of artistic expression is omnipresent. Mit Begleittexten zu Stichworten wie: umdenken von A-Z. nasty habits. Sause vs. Pause oder auch mit dreckigen Socken auf weißem Teppich. De¿ja`-vu. festhalten, was verschwindet, vielleicht sogar forever. Wunderkammer. Archiv. Das Leben intuitiv erfassen. Sitzsack. Warten, Zeitsprünge, Beschleunigung, Tretminen. Guillotinierte Glieder. Der längste Hashtag der Welt. Palimpsest. Glaube Liebe Hoffnung. Grand Paradise Highway. Muttersprache. Augenhöhe. Plastik und Poesie. There are so many versions of us. Gang. Tapetenwechsel Featuring accompanying texts on keywords such as: rethinking from A-Z. nasty habits. Boozing vs. Snoozing or even walking in dirty socks over a white carpet. De¿ja`-vu. hold on to what disappears, maybe even forever. Chamber of Miracles. Archive. Grasping Life Intuitively. Beanbag. Waiting, Leaps in Time, Acceleration, Anti-Personal Mines. Guillotined Limbs. The Longest Hashtag in the World. Palimpsest. Faith Love Hope. Grand Paradise Highway. Mother Tongue. Eye Level. Plastic and Poetry. There are so many versions of us. Gang. Change of Scene. Full Blast
Autorenporträt
Franziska Nast In her artistic practice Franziska Nast works with forms of metamorphosis of techniques and drawings. Working methods and skills are questioned and applied in different areas, material is reinterpreted. Paper and textiles are often basic material for her collages and sculptures. For her drawings on boards, columns and also urns she often uses tattooing tools. Nast studied fine arts and communication design at the Braunschweig University of Fine Arts. As a student and friend of Germanys best known tattooer Herbert Hoffmann, she has been practicing the tattooing craft since 2007. Nast has exhibited in national and international contexts, including 2021 Kunsthaus Hamburg, 2020+2011 Kunsthalle Wilhelmshaven; 2020 LOVAAS Gallery, Munich; 2020 Kunstverein Miagao, Philippines; 2019 Kunstverein Jesteburg; 2018 Gammle Rommen Skole, Oslo; 2017 Weserburg, Bremen; 2016 Klingspor Museum, Offenbach am Main; 2015 Kunstverein Harburger Bahnhof, Hamburg; 2012 Arp Museum, Rolandseck; 2012 Kunstverein Wolfsburg; 2011 Halle Zehn, Cologne; 2013+2011 Kunstverein Langenhagen; 2010 Kunsthaus Essen. In addition to various residencies and work grants (including 2021 Zukunftstipendium and 2018 + 2020 funding of Hamburgische Kulturstiftung; 2012 Goethe-Institut Lithuania residency; 2016 Nida Art Colony residency; 2015-2017 Hans-Günther-Baass Atelierstipendium, Hamburg; 2013 Hansestadt Hamburg work grant), she was nominated for the Nordwestkunstpreis of Kunsthalle Wilhelmshaven in 2010 and 2019. In 2009, 2013, 2017, 2019 and 2020 Kunstverein St. Pauli was nominated for the ADKV-ART COLOGNE Prize for Art Associations (Kunstvereine). Franziska Nast lives and works as an artist and book designer in Hamburg and is co-founder of the Kunstverein St. Pauli. She is mother of two kids. www.franziskanast.de www.kunstvereinstpauli.de @missis.nasti @franziska.nast