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Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 1,0, EGADE Business School, course: Business in Latin America, language: English, abstract: "To provide the best chicken-eating experience to our customers, delivering profitability for our partners (shareholders, franchisees, suppliers), and continued development forour collaborators, while maintaining social responsibility in our community."This research project discusses the best management practices of the Guatemalan restaurant chain Campero International, S.A., operating…mehr

Produktbeschreibung
Seminar paper from the year 2015 in the subject Business economics - Business Management, Corporate Governance, grade: 1,0, EGADE Business School, course: Business in Latin America, language: English, abstract: "To provide the best chicken-eating experience to our customers, delivering profitability for our partners (shareholders, franchisees, suppliers), and continued development forour collaborators, while maintaining social responsibility in our community."This research project discusses the best management practices of the Guatemalan restaurant chain Campero International, S.A., operating as Pollo Campero (PC). The firm does not consider itself as a typical Latin restaurant chain; the menus are mainly prepared with spicy ingredients.1 The entity acts in different places of the world, 50 of its 300 restaurants are located in the United States. Referring to the Hispanic Business Magazine, the overall average sales of the U.S. restaurants achieve a $1.9 million per average. PC avoids the terminology "fast food" and describes itself instead as a family dining restaurant chain.Best Management Practices (BMP) are the most effective methods or techniques regarding achieving an objective, while making the optimum use of a firm's resources. The information for this paper has been obtained from the company's web page, the case we got in class, different sources from electronic libraries and several web pages. The institutional, cultural and organizational context in which the best practice is implemented will be described as well as the company's best practices. This paper will focus on Pollo Campero's best practices in Guatemala, the U.S.A. and Latin America.The impact of the best practices on the stakeholders will be analyzed. The research paper will end with our own conclusions in terms of our cultural backgrounds: Germany and Mexico.
Autorenporträt
Herr Joannis Paul Schweres absolvierte seinen Master-Doppelabschluss an den renommierten Business Schools EGADE, Campus Monterrey, sowie ESCP Europe, Campus Berlin. Während seines Studiums setzte er sich mit verschiedenen Marketing relevanten Themengebieten außeinander, was ihn auch dazu brachte wissenschaftliche Arbeiten über die Marketing-Strategie von Mercedes Benz oder die Entwicklung des Sportsponsorings innerhalb der Bundesliga zu verfassen. Seine praktische Erfahrung in der hochdekorierten Branding-Agentur MetaDesign AG hat ihn inspiriert die Geschichte der Marke Coca-Cola zu untersuchen und darüber eine Arbeit zu verfassen. Seine Zeit in Lateinamerika motivierten ihn die Best Practice's der Fastfood-Kette Pollo Campero zu analysieren; sein Werk wurde im Rahmen seines Studiengangs ausgezeichnet (1,0). Die Abschlussarbeit für sein Master-Studium über den Fernbus-Markt und die damit einhergehenden Fragen im Bereich Logistik und Mobilität waren ausschlaggebend, dass er nach dem Studium bei dem Premium-Paketdienstleister United Parcel Service als Account Manager seine Karriere zu begann. Nachdem er mehrfach ausgezeichnet wurde (2017: Senior Account Executive des Jahres; World of Champion Silver Award), hat er sich entschlossen eine neue berufliche Herausforderung anzunehmen. Von Februar 2019 bis Januar 2021 arbeitete er für das IT-Unternehmen Salesforce.com in Dublin, Irland. Seit Februar 2021 ist er für Salesforce in Zürich, Schweiz, tätig.