Marktplatzangebote
2 Angebote ab € 14,59 €
  • Gebundenes Buch

In the course of what has been referred to as the refugee crisis since the summer of 2015 the term ‘upper limit’ was introduced into the Austrian domestic political debate as both a theoretical and, thereafter, factual notion. In his new artist’s book featuring photographs of Christian churches in central Europe loosely alternating with images of swarms of birds in the Algerian skies, Christian Wachter wonders whether ‘in the dispute over the right of asylum and basic existential provision (...) it might not be better to relate that upper limit to top incomes and assets?’. Wachter spans an…mehr

Produktbeschreibung
In the course of what has been referred to as the refugee crisis since the summer of 2015 the term ‘upper limit’ was introduced into the Austrian domestic political debate as both a theoretical and, thereafter, factual notion. In his new artist’s book featuring photographs of Christian churches in central Europe loosely alternating with images of swarms of birds in the Algerian skies, Christian Wachter wonders whether ‘in the dispute over the right of asylum and basic existential provision (...) it might not be better to relate that upper limit to top incomes and assets?’. Wachter spans an associative network of formal and substantive levels of meaning, referencing on the one hand the contrapuntal music form of the fugue, Lat. fuga – i.e. flight, running away – and the widespread fears relating to differences in religious confessions and cultures.Im Zuge der sogenannten Flüchtlingskrise seit Sommer 2015 wurde in der österreichischen innenpolitischen Diskussion der Begriff der Obergrenze theoretisch und im weiteren auch faktisch eingeführt. „Im Streit um das Recht auf Asyl und existenzielle Grundsicherung (...). Wäre es denn nicht besser, ihn wieder auf Spitzeneinkommen und Vermögen zu beziehen?“ fragt Christian Wachter in seinem neuen Künstlerbuch, in dem sich Fotos christlicher mitteleuropäischer Kirchen mit Bildern von Vogelschwärmen am algerischen Himmel in loser Folge abwechseln. Wachter spannt ein assoziatives Netz von formalen und inhaltlichen Bedeutungsebenen auf – er bezieht sich einerseits auf die kontrapunktische Musikform der Fuge, lat. Fuga – Flucht, Weglaufen – wie auch auf verbreitete Ängste bezüglich konfessioneller und kultureller Differenzen.