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The International Yearbook Brands & Communication Design presents a new editorial concept with the 2023/2024 edition: In addition to the award-winning works of the competition, it focuses on the best designers and agencies. In meaty interviews, they report on their communication strategies as well as on the challenges facing the industry today and in the future. CLEVER°FRANKE, the Red Dot: Agency of the Year 2023, is presented in detail in an essay. The award-winning projects of students and universities also find a place in the established publication. The two volumes of the yearbook are thus…mehr

Produktbeschreibung
The International Yearbook Brands & Communication Design presents a new editorial concept with the 2023/2024 edition: In addition to the award-winning works of the competition, it focuses on the best designers and agencies. In meaty interviews, they report on their communication strategies as well as on the challenges facing the industry today and in the future. CLEVER°FRANKE, the Red Dot: Agency of the Year 2023, is presented in detail in an essay. The award-winning projects of students and universities also find a place in the established publication. The two volumes of the yearbook are thus not only a competition documentation, but also present the status quo of the design industry and provide insights into creative strategies of successful brands:Volume 1 is dedicated to the award-winning works and up-and-coming projects in the fields of Brands, Corporate Design & Identity, Brand Design & Identity, Annual Reports, Publishing & Print Media, Typography, Advertising, Illustrations, Posters and Packaging Design. The respective jurors are presented in words and pictures as well as with a personal assessment of the current development in their field. Volume 2 presents the prize winners and award-winning works in the categories: Fair Stands & Spatial Communication, Retail Design, Digital Solutions, Online, Apps, Interface & User Experience Design, Sound Design and Film & Animation. Here, too, the portrayed jurors shed light on the status quo of the respective design genre in a statement.
Autorenporträt
Prof. Dr. Peter Zec ist Initiator und CEO von Red Dot. 1991 übernahm er die Leitung des Design Zentrums Nordrhein Westfalen in Essen, welches bereits seit 1955 einen Designwettbewerb organisierte. Peter Zec entwickelte den bis dato ausschließlich nationalen Wettbewerb weiter zu einer internationalen Plattform für die Evaluierung von Design und etablierte deren globale Ausrichtung und die Erweiterung der Marke "Red Dot".2005 wurde Peter Zec Präsident des internationalen Dachverbandes der Industriedesignverbände ("Icsid", heute "World Design Organization") und initiierte das Programm "World Design Capital". Dieses vergibt bis heute den Titel an Metropolen, die sich in besonderer Weise um gute Gestaltung verdient gemacht haben. Außerdem kürte ihn 2006 die WirtschaftsWoche zu einem der "20 schöpferischen Querdenker, die das Gesicht ihrer Unternehmen veränderten oder völlig neue Märkte schufen" und 2016 ernannte ihn der Marketing Club Ruhr für seine Verdienste für die Region zum "Kopf

des Jahres". Im gleichen Jahr wurde er aufgrund seines Engagements für die südkoreanische Hauptstadt zum Ehrenbürger der Stadt Seoul ernannt.Vor seiner Zeit im Design Zentrum war Peter Zec Leiter des Fachbereichs "Bild" im Zentrum für Kunst und Medientechnologie in Karlsruhe, arbeitete als Geschäftsführer beim Bund Deutscher Graphik-Designer und beim Verband Deutscher Industriedesigner. 1993 nahm er eine Professur für Wirtschaftskommunikation an der Hochschule für Technik und Wirtschaft in Berlin an und lehrte dort 17 Jahre.Nach über 25 Jahren an der Spitze des Design Zentrums Nordrhein Westfalen ist Peter Zec aktiver in der Designwelt verankert als je zuvor - als geschäftsführender Vorstand, Autor und Herausgeber sowie als Moderator der Red Dot Galas. Zudem ist er ein auf allen Kontinenten gefragter Berater und Redner, der den Wert guter Gestaltung kontinuierlich betont, erkennt und honoriert.