24,90 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 6-10 Tagen
payback
0 °P sammeln
  • Broschiertes Buch

This handbook not only provides a very wide-ranging introduction and orientation to the world of the Theatre of the Oppressed, but Birgit Fritz also presents concrete and practical assistance for structuring basic workshops in process-oriented theatre work and in developing Forum Theatre plays. Birgit Fritz explores the working principles of emancipatory theatre work and somatic learning in depth. She gives numerous examples of the work and life of theatre groups and reveals fascinating possibilities of how Theatre for social change can be successfully linked with social and political…mehr

Produktbeschreibung
This handbook not only provides a very wide-ranging introduction and orientation to the world of the Theatre of the Oppressed, but Birgit Fritz also presents concrete and practical assistance for structuring basic workshops in process-oriented theatre work and in developing Forum Theatre plays. Birgit Fritz explores the working principles of emancipatory theatre work and somatic learning in depth. She gives numerous examples of the work and life of theatre groups and reveals fascinating possibilities of how Theatre for social change can be successfully linked with social and political commitment, so that artistic process can bring about cross-generational collaboration, develop social democracy and operate as an active force for peace.
Autorenporträt
Dr. Birgit Fritz ist Theaterwissenschaftlerin, Übersetzerin und Autorin. Sie lehrt als externe Lektorin u.a. am Institut für Internationale Entwicklung der Universität Wien, dem interdisziplinären Lehrgang für Lateinamerikastudien und dem Universitätslehrgang für Friedensstudien der Universität Innsbruck. Darüber hinaus leitet sie den Grundlehrgang Theater nach Augusto Boal in Wien, der im Herbst 2013 zum zwölften Mal stattfindet. Ihre berufliche Praxis der autopoietischen Theaterarbeit nach Augusto Boal führte sie von Brasilien über Indien nach Kirgisien, sie lebt und arbeitet in unterschiedlichsten Kontexten. Arbeitsschwerpunkte sind autopoietisches Theater, forschendes, somatisches Lernen und sensorisches Denken in transkulturellen Räumen.