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Whoever wants to learn from the world s top creative experts will love this book. It shows how those involved in the creative process can effectively and clearly optimize their own working methods. "How to Catch the Big Idea" provides practical, powerful and inspiring impetus for the reader s daily business.
Großartige Werbeideen sind kein Zufall, sondern das Ergebnis eines konsequent gemanagten Wertschöpfungsprozesses. Was Top-Kreative bei ihrer Arbeit gemeinsam haben, zeigt dieses Buch, belegt durch zahlreiche Zitate aus Interviews, die der Autor mit über 70 Top-Kreativen aus 15 Ländern
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Produktbeschreibung
Whoever wants to learn from the world s top creative experts will love this book. It shows how those involved in the creative process can effectively and clearly optimize their own working methods. "How to Catch the Big Idea" provides practical, powerful and inspiring impetus for the reader s daily business.
Großartige Werbeideen sind kein Zufall, sondern das Ergebnis eines konsequent gemanagten Wertschöpfungsprozesses. Was Top-Kreative bei ihrer Arbeit gemeinsam haben, zeigt dieses Buch, belegt durch zahlreiche Zitate aus Interviews, die der Autor mit über 70 Top-Kreativen aus 15 Ländern geführt hat. Dabei geht es nicht mehr um die Frage "Wer ist kreativ?", sondern "Wer ist schneller, öfter und präziser kreativ?"

Das Buch bietet allen am kreativen Prozess Beteiligten eine praxisnahe Struktur zur Erarbeitung der Kommunikationsidee mit insgesamt 12 Arbeitsphasen, vom ersten Gespräch mit dem Auftraggeber über das Briefing, die Informationssammlung, die strategische Formulierung des Benefits, die Ideenfindung, -beschreibung und -bewertung bis hin zur Produktion und zum Schutz der Idee. Es zeigt ihnen, wie sie ihren eigenen Denk- und Arbeitsprozess optimieren können - wirksam, nachvollziehbar und selbstbestimmt.

"How to Catch the Big Idea" liefert kraftvoll-inspirierende Fragen für dieTagesarbeit, konkrete und nachvollziehbare Tipps für den Umgang mit Ideen. Von der kreativen Strategie-Entwicklung bis zu deren Umsetzung vermittelt dieses Buch praxisnah die Grundlagen für eine effektivere und kreativere Arbeitsstruktur. Wer von den weltweit besten der Branche lernen möchte, wird dieses Buch lieben.
Autorenporträt
R. Langwost, Frankfurt/Main, Germany

Ralf Langwost holds a degree in communication science and is an innovation coach. After studying at the University of the Arts in Berlin, he worked for several advertising agencies, including Ogilvy & Mather, Ted Bates and Wunderman/Young & Rubicam, Frankfurt, ending up as creative director for such renowned international brands as American Express, Pirelli, Swissair and Novell.
With his founding of IdeaManagement®, Langwost established an internationally successful coaching concept, that is the first to allow the training of top creative performance within a deliberately managed value-added process.
By applying the latest results from creativity research to creation and communication, he shows in his workshops how to catch the "Big Idea" more easily and more quickly.
These days Ralf Langwost advises managers and other employees of companies and agencies in Germany and abroad in adapting and optimizing their creative resources. His clients are mainly innovation-oriented enterprises, advertising agencies, product development teams, pioneering television stations or international brand names.
Rezensionen
"As we are in the business of ideas, this is a great one."
John Hegarty, Founder BBH, London