Published to coincide with the Frank Mädler photography exhibition at the Leonhardi-Museum Dresden from 11 June to 4 September 2016 For many years now Frank Mädler has pursued an image-finding concept aimed at discovering – in the reality beyond the image – that which is sufficiently impressive, wondrous or aesthetic to assert its own reality as a photograph in its own right. Frank Mädler. Tafelwerk features for the first time a comprehensive insight into the work created between 1996 and 2016 by the photographer born in 1963, a graduate of the Academy of Visual Arts Leipzig and a former master student of Astrid Klein. Frank Mädler’s works are poetic, sensitive explorations of structured photographic compositions. Blurring techniques, motif-abstracting details and the use of colour filters are among the means used to highlight the process by which the photographs are produced, rendering their categorisation as landscapes or still lifes of secondary importance. Instead, the fifteen groups of works selected for the publication are invitations to reflect on what constitutes a photographic image. Frank Mädler, *1963 in Torgelow, Germany. Lives and works in Leipzig, Germany.Publikation erscheint anlässlich der Ausstellung "Frank Mädler – Fotografie" im Leonhardi-Museum Dresden, 11. Juni bis 4. September 2016 In der außerbildlichen Wirklichkeit zu entdecken, was so eindrücklich, wundersam oder ästhetisch ist, um als Fotografie eine ganz eigene Wirklichkeit zu behaupten – dieses Konzept der Bildfindung verfolgt Frank Mädler seit vielen Jahren. „Frank Mädler. Tafelwerk“ stellt das zwischen 1996 und 2016 entstandene Werk des 1963 geborenen Fotografen, Absolvent der Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig und ehemaliger Meisterschüler von Astrid Klein, erstmals umfassend vor. Frank Mädlers Arbeiten sind poetisch-sensible Untersuchungen einer Faktur des Fotografischen. Unschärfen, das Sujet abstrahierende Ausschnitte oder der Einsatz von Farbfiltern sind Mittel, die den Herstellungsprozess der Bilder selbst exponieren und deren Kategorisierung als Landschaft oder Stillleben nebensächlich werden lassen. Die fünfzehn für die Publikation ausgewählten Werkgruppen sind vielmehr Offerte zur Reflexion dessen, was ein fotografisches Bild konstituiert.