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As the growth of the Internet and other factors shift power to consumers, there is relentless pressure on corporations to keep prices low. Increasingly, corporations rely on "margin management" as well as supply chain management to maintain competitiveness and raise profits. Activity-based costing and management (ABC/M) data plays a critical role in understanding and managing value chains. In this book, executives will find the guidance they need to design and construct an effective ABC/M system that will not only help them to control their costs but make their organizations more…mehr

Produktbeschreibung
As the growth of the Internet and other factors shift power to consumers, there is relentless pressure on corporations to keep prices low. Increasingly, corporations rely on "margin management" as well as supply chain management to maintain competitiveness and raise profits. Activity-based costing and management (ABC/M) data plays a critical role in understanding and managing value chains. In this book, executives will find the guidance they need to design and construct an effective ABC/M system that will not only help them to control their costs but make their organizations more efficient.
Bedingt durch das Internetzeitalter verlagert sich die Marktmacht mehr und mehr Richtung Verbraucher. Dadurch werden Unternehmen gezwungen, ihre Preise niedrig zu halten, wenn sie weiterhin wettbewerbsfähig bleiben und ihre Gewinne steigern wollen. Die Zauberformel, für die Verwirklichung dieses Ziels heisst: 'Activity-Based Costing and Management' (ABC/M) - das sich aus Prozesskostenrechung und Prozesskosten-Management zusammensetzt. Es liefert die Daten, mit deren Hilfe die beiden kritischen Managementstrategien - niedrige Preise und höhere Gewinne - erfolgreich umgesetzt werden können. Aber ABC/M liefert nicht nur ein genaueres Bild der Unternehmenskosten, sondern gleichzeitig wichtige Informationen, um bessere Entscheidungen zu treffen, höhere Gewinne zu erzielen und ein effektiveres Kostenmanagement zu betreiben. "Activity-Based Cost Management" ist ein praktischer Leitfaden, der speziell für Führungskräfte konzipiert wurde und anschaulich erklärt, wie ein ABC/M-Modell funktioniert, und wie man es schnell und problemlos in die Praxis umsetzt. Autor Gary Cokins, ein führender internationaler Experte auf diesem Gebiet, gibt Ihnen hier die Mittel an die Hand, ein effizientes ABC/M-Modell zu entwickeln und erfolgreich in Ihrem Unternehmen einzusetzen. Verständlich und unterhaltsam geschreiben. Ein maßgeblicher und unverzichtbarer Leitfaden zu einem topaktuellen Thema.
Autorenporträt
GARY COKINS is Director of Industry Relations at ABC Technologies, the worldwide leading provider of activity-based information software. He is an internationally recognized expert, speaker, practitioner, and author in advanced cost management and performance improvement systems. Gary Cokins can be reached at GaryFarms@aol.com
Rezensionen
"IIE member and seminar instructor Gray Cokins adds a new book to his list of accomplishments." (IEE Solutions - Book of the Month 1/02)