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Corporate Voodoo offers a framework for creating a Fast Business, either from scratch or when working with an old economy legacy organisation. And it extends its Fast Principles from work into the whole of life to answer the question: what are the sources of personal power, happiness and success in a Fast world?.
Die Entwicklung des Informationszeitalters vollzieht sich in atemberaubendem Tempo. Viele Unternehmen werden von dieser komplexen Entwicklung regelrecht überrollt, und obwohl sie zu Online Strategien übergehen, geschieht dies meistens nicht freiwillig und aus den richtigen Gründen.
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Produktbeschreibung
Corporate Voodoo offers a framework for creating a Fast Business, either from scratch or when working with an old economy legacy organisation. And it extends its Fast Principles from work into the whole of life to answer the question: what are the sources of personal power, happiness and success in a Fast world?.
Die Entwicklung des Informationszeitalters vollzieht sich in atemberaubendem Tempo. Viele Unternehmen werden von dieser komplexen Entwicklung regelrecht überrollt, und obwohl sie zu Online Strategien übergehen, geschieht dies meistens nicht freiwillig und aus den richtigen Gründen. Ein bisschen Zauberei wirkt da schon wahre Wunder bei der Suche nach dem richtigen Weg.
"Corporate Voodoo" - ein kontroverses Buch mit einer Zukunftsvision: Geschäftsweisheiten und -prinzipien für Alleingänger und Zauberkünstler. Es stellt ein Konzept vor für die Gründung eines 'Fast Business', entweder aus dem Nichts oder auf der Basis eines Unternehmens der Old Economy. Dabei dehnt es den Anwendungsbereich seiner 'Fast Principles' von der Arbeitswelt auf das Leben als Ganzes aus. Mit Hilfe dieser 'Fast Principles' lässt sich eine Antwort finden auf die Frage: Wo liegen die Quellen unserer persönlichen Macht, unseres Glücks und Erfolgs in dieser schnelllebigen Welt. Geschrieben von zwei hochkarätigen Spitzenautoren: David Firth, Consultant, Autor und Redner von internationaler Reputation, und René Carayol, anerkannter Redner zum Thema E-Commerce.
Autorenporträt
RENE CARAYOL is one of the world's leading authorities on business transformation. He has twenty years' experience at the top of major corporations including Pepsi, IPC Magazines and Marks and Spencer, many of them as a main board director. His management messages are essentially practical. But he also has the vision to translate that experience into a coherent, compelling and exciting philosophy. Combining an insider's knowledge of the IT world, and long familiarity with the ways of the boardroom, Rene Carayol is uniquely qualified to guide corporations through the maze of the new world economy. DAVID FIRTH is an international consultant, writer and conference speaker who works with individuals and companies intent on embracing the future. He is the author of The Corporate Fool, Smart Things to Know about Change and Smart Things to Know about People.
Rezensionen
"destined to become a classic 'visioneering' manual" (New Media Creative, July 2001)

"Corporate Voodoo is natural, instinctual, risky and thrilling - and like all good magic, it's scary too." (Sales Director, August 2001)

"a thought provoking series of connected themes and exemplars..." (Manager, November/December 2001)

"... give food for thought for the business soul." (Accountancy Age, 21 March 2002)

"...An evocative book that draws inspiration from an array of sources.." (Mind Your Own Business, March 2002)