45,99 €
inkl. MwSt.
Versandkostenfrei*
Versandfertig in 1-2 Wochen
payback
23 °P sammeln
  • Broschiertes Buch

The concept of language teaching methods has a long tradition in the field of English Language Teaching (ELT), and it has been affected by the rise and fall of different methods throughout its development (Richards & Renandya, 2002). One of the most conventional approaches or methods of Foreign Language (FL) and Second Language (SL) teaching is Communicative Language Teaching (CLT), which was developed during the 1960s and 1970s based on Hymes¿ (1972) and Canale and Swain¿s theories (1980) of language teaching, referred to as ¿Communicative Competence (CC)¿.

Produktbeschreibung
The concept of language teaching methods has a long tradition in the field of English Language Teaching (ELT), and it has been affected by the rise and fall of different methods throughout its development (Richards & Renandya, 2002). One of the most conventional approaches or methods of Foreign Language (FL) and Second Language (SL) teaching is Communicative Language Teaching (CLT), which was developed during the 1960s and 1970s based on Hymes¿ (1972) and Canale and Swain¿s theories (1980) of language teaching, referred to as ¿Communicative Competence (CC)¿.
Autorenporträt
Parnaz Kianiparsa studierte Englische Literaturwissenschaft und Didaktik des Englischen an der Ershad und der Payam-Noor Universitäten Teheran, Iran. Von 2011 bis 2015 promovierte sie am Lehrstuhl Didaktik des Englischen an der Universität Augsburg. Während dieser Zeit war sie als Lehrbeauftragte und Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl Didaktik des Englischen tätig. Forschungsschwerpunkte waren interkulturelles Lernen und Unterrichtsmethoden. Außerdem war sie vom Wintersemester 2011/12 bis zum Sommersemester 2015 Mitglied der Graduiertenschule für Geistes- und Sozialwissenschaften Augsburg (GGS). Ihre Promotion schloss sie im Juli 2015 ab.