
Automotive Chassis Engineering (eBook, PDF)
PAYBACK Punkte
32 °P sammeln!
interrelationships
Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.
Professor David Barton was awarded a First Class Honours Bachelor's degree in Mechanical Engineering from the University of Bristol in 1974. After gathering industrial experience, he completed his MSc in Applied Mechanics at the University of Manchester in 1978, followed by a PhD in composite materials for pressure vessels in 1981. Prior to joining Leeds as a lecturer in 1985, Professor Barton had five years experience as a structural analyst in the nuclear power industry mainly concerned with high temperature and aseismic assessment of reactor structures. His research interests at Leeds have centred around the experimental derivation and numerical implementation of complex models of material and structural behaviour, particularly in relation to high strain rate deformation (including crashworthiness of vehicles), durability assessment and tribological interfaces in automotive engineering (brakes, gearbox synchronisers) and biomedical applications (total artificial joints, impact biomechanics). He has authored over 190 publications on these topics and was awarded a Chair in Solid Mechanics in 1999. His teaching interests include automotive chassis engineering, finite element analysis and design/manufacture.
John Fieldhouse is a National Teaching Fellow and an apprentice trained engineer with 19 years industrial experience in Research and Development. He completed his BSc (First Class Honours) degree at the University of Leeds and his PhD at the University of Huddersfield. After entering academic life he maintained his links with industry, completing some 23 "turnkey" design and development projects. His research has always been industrially driven and he has undertaken numerous automotive braking research projects with industrial partners. He has published over 150 journal and conference papers on brake NVH (Noise, Vibration, and Harshness), design, education and alternative fuels. He has over 30 years of academic experience, which have instilled a teaching approach based on "learning by doing". During his career he has developed an advanced design studio/learning centre and conceived and developed an automotive research/teaching "centre of excellence". These initiatives were decisive in him being elected as a UK National Teaching Fellow.
In 2010 he was appointed to the position Professor of Automotive Engineering T&L at the University of Huddersfield and in 2012 appointed Visiting Professor at the University of Bradford. For over 15 years he has taught automotive engineering subjects at the University of Leeds. His interests extend to the education of automotive engineers at an international level.
Produktdetails
- Verlag: Springer International Publishing
- Seitenzahl: 327
- Erscheinungstermin: 15. März 2018
- Englisch
- ISBN-13: 9783319724379
- Artikelnr.: 51891609
Für dieses Produkt wurde noch keine Bewertung abgegeben. Wir würden uns sehr freuen, wenn du die erste Bewertung schreibst!
Eine Bewertung schreiben
Eine Bewertung schreiben
Andere Kunden interessierten sich für
1) Gebundener Aktionspreis des Verlages. Die Ersparnis bezieht sich auf den gebundenen Preis, der außerhalb des Aktionszeitraums gilt.
| 2) Gebundener Einführungspreis des Verlages. Die Ersparnis bezieht sich auf den gebundenen Preis, der nach der Einführung gilt.
| 3) Gebundener Einführungspreis. Die Ersparnis bezieht sich auf den gebundenen Preis, der nach der Einführung gilt.
| 4) Die Ersparnis bezieht sich auf den gebundenen Preis, der außerhalb des Aktionszeitraums gilt.
| 5) Ersparnis im Vergleich zum gebundenen Preis für die Originalausgabe mit höherwertiger Ausstattung.
| 6) Ersparnis im Vergleich zum niedrigsten Preis der vergangenen 30 Tage.
| 7) Ersparnis im Vergleich zum Preis der gedruckten Ausgabe (broschiertes Buch).
| 8) Ersparnis im Vergleich zum Preis der gedruckten Ausgabe (broschiertes Schulbuch)
| 9) Ersparnis im Vergleich zum Preis der gedruckten Ausgabe (Buch mit Leinen-Einband)
| 10) Ersparnis im Vergleich zum Preis der gedruckten Ausgabe (gebundenes Buch)
| 11) Ersparnis im Vergleich zum Preis der gedruckten Ausgabe
| 12) Ersparnis im Vergleich zum vorherigen gebundenen Ladenpreis
| 13) Ersparnis im Vergleich zur Audio-CD-Ausgabe
| 14) Ersparnis im Vergleich zur CD-Ausgabe
| 15) Ersparnis im Vergleich zur deutschen Hardcover-Ausgabe
| 16) Ersparnis im Vergleich zur deutschen Taschenbuch-Ausgabe
| 17) Ersparnis im Vergleich zur früheren unverbindlichen Preisempfehlung (UVP) des Herstellers
| 18) Ersparnis im Vergleich zur Summe der vorherigen gebundenen Einzelpreise der im Sammelband/Schuber enthaltenen Bücher.
| 19) Ersparnis im Vergleich zur unverbindlichen Preisempfehlung (UVP) des Verlags der Originalausgabe
| 20) Ersparnis im Vergleich zur unverbindlichen Preisempfehlung (UVP) des Herstellers
| 21) Sonderausgabe. Ersparnis im Vergleich zum gebundenen Preis für die Originalausgabe mit zum Teil höherwertiger Ausstattung
| 22) Ersparnis im Vergleich zum früheren gebundenen Preis
| 23) Ersparnis im Vergleich zum niedrigsten Preis der vergangenen 30 Tage
| 24) Ersparnis im Vergleich zum niedrigsten Preis der vergangenen 30 Tage
| 25) Frühere unverbindliche Preisempfehlung des Herstellers
Alle Preise in Euro und inkl. der gesetzl. MwSt. | Innerhalb Deutschlands liefern wir preisgebundene Bücher versandkostenfrei. Weitere Informationen: bitte hier klicken
Bewertung schreiben
BEWERTUNGSFORMULAR
Schließen
Support
Bitte wähle dein Anliegen aus:
Rechnungen
Bestellstatus
Retourenschein
Storno
Sollte dein Anliegen nicht dabei sein, findest du weitere Auskünfte zu deinen Fragen auf unseren Serviceseiten.
Schließen