
C. Cunningham
Gebundenes Buch
Systems Theory for Pragmatic Schooling: Toward Principles of Democratic Education
Versandkostenfrei!
Versandfertig in 6-10 Tagen
Weitere Ausgaben:
PAYBACK Punkte
19 °P sammeln!
Writing for educators and education leaders, Cunningham shows that combining a philosophy of pragmatism with thinking about education as systems can illuminate challenges in contemporary schooling and provide practical solutions for creating a democratic education.
Craig A. Cunningham is Associate Professor of Advanced Studies in Teaching, Educational Foundations, and Technology in Education at National Louis University, Chicago, USA.
Produktbeschreibung
- The Cultural and Social Foundations of Education
- Verlag: Palgrave Macmillan US / Palgrave Pivot / Springer Palgrave Macmillan
- Artikelnr. des Verlages: 978-1-137-44931-3
- 2014
- Seitenzahl: 142
- Erscheinungstermin: 14. November 2014
- Englisch
- Abmessung: 216mm x 140mm x 13mm
- Gewicht: 292g
- ISBN-13: 9781137449313
- ISBN-10: 1137449314
- Artikelnr.: 41751496
Herstellerkennzeichnung
Libri GmbH
Europaallee 1
36244 Bad Hersfeld
gpsr@libri.de
"Craig Cunningham provides a detailed and accessible text dealing with Dewey, systems theory, and a notion of schooling that contrasts with much of what goes on in the name of education in the contemporary United States. ... his book is the most accessible introduction to systems theory, not only in education, but in the wider social science literature as well. It is an excellent book for use in the classroom." (Richard Quantz and Deron Boyles, Educational Theory, Vol. 67 (1), 2017)
Für dieses Produkt wurde noch keine Bewertung abgegeben. Wir würden uns sehr freuen, wenn du die erste Bewertung schreibst!
Eine Bewertung schreiben
Eine Bewertung schreiben
Andere Kunden interessierten sich für