Nicht lieferbar

Scenario Planning
Managing for the Future. Forew. by Peter Schwartz
Versandkostenfrei!
Nicht lieferbar
Scenario planning has received much top-level interest in the corporate sector as a way of realistically assessing the long-term future. Yet too often it fails to benefit from the input of line managers, who by virtue of their exposure to customers and competitors can pick up subtle signals that are the first alert of significant change to the operating environment. Built on a wealth of case studies, Scenario Planning, Second Edition is a practical how-to guide for managers. Its overall message is that scenarios are not predictions or forecasts, but powerful weapons in managing the uncertainties of the future.
Die Zukunft ist immer mit Ungewißheit verbunden. Techniken der Szenarioplanung ermöglichen es dem Leser, diese Ungewißheit gedanklich zu strukturieren. Auf diese Weise kann er die ganze Palette an Ungewißheiten in seinen Plan mit einbeziehen, indem er nach Hinweisen in die eine oder andere Richtung Ausschau hält und mögliche Vorgehensweisen festlegt. Das Buch zeichnet sich durch seine einfache, verständliche und ausgesprochen praxisorientierte Darstellungsweise aus, mit der dieses wichtige Thema aufbereitet wird. Scenario Planning ist also ein Buch für Praktiker, die wissen wollen, was Szenarios sind, was sie mit Planung zu tun haben und warum und wie man sie benutzt.