
Performance Drivers
A Practical Guide to Using the Balanced Scorecard
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The concept of the Balanced Scorecard, first introduced by Kaplan and Norton in a Harvard Business Review article in 1992, enables managers and company leaders to implement a successful performance measurement plan which incorporates both financial and operational concerns. It gives managers a fast, comprehensive view of the business, allowing them to focus on critical areas and drive the organization's strategy forward. Today, numerous large consultancies and their large, multinational clients are using the Balanced Scorecard as a method of performance measurement and a performance driver. This guide shows managers how to apply the Balanced Scorecard, enabling them to view several areas of performance simultaneously-a requirement in today's complex organizations.
Jetzt neu als Broschurausgabe! Die heutige komplexe Unternehmensstruktur verlangt von Managern, daß sie die Performance vieler Unternehmensbereiche gleichzeitig bewerten. Mit der von Kaplan und Norton eingeführten Methode der "Balanced Scorecard" wird dies möglich. Während frühere Systeme zur Performance-Messung sich entweder auf finanzielle oder betriebliche Aspekte konzentrierten, erlaubt die "Balanced Scorecard"-Methode beides. Dadurch stellt sie ein schnelles und umfassendes Meßverfahren dar, dasManagern erlaubt, sich auf die kritischen Bereiche zu konzentrieren und die Unternehmensstrategie voranzutreiben. "Performance Drivers" ist der erste praxisorientierte Ansatz zur Implementierung der "Balanced Scorecard"-Methode. Mit globalen Fallstudien von führenden Unternehmen wie Coca-Cola, Electrolux, Skandia und Volvo.