
Gebundenes Buch
Normativity in Perception
Versandkostenfrei!
Versandfertig in 6-10 Tagen
PAYBACK Punkte
34 °P sammeln!
The ways in which human action and rationality are guided by norms are well documented in philosophy and neighboring disciplines. But how do norms shape the way we experience the world perceptually? The present volume explores this question and investigates the specific normativity inherent to perception.
Valérie Aucouturier, Brussels Free University, Belgium Aude Bandini, Université de Montréal, Canada Thiemo Breyer, University of Cologne, Germany and Harvard University, US Arnaud Dewalque, Université de Liège, Belgium Maxime Doyon, Université de Montréal, Canada Shaun Gallagher, University of Memphis, US Michael Madary, University of Mainz, Germany David Morris, Concordia University, Canada Virginie Palette, Universidad Diego Portales, Chile Matthew Ratcliffe, University of Vienna, Austria Charles Siewert, Rice University, US Maren Wehrle, Catholic University of Leuven, Belgium
Produktdetails
- New Directions in Philosophy and Cognitive Science
- Verlag: Palgrave Macmillan / Palgrave Macmillan UK / Springer Palgrave Macmillan
- Artikelnr. des Verlages: 978-1-137-37791-3
- 1st ed. 2015
- Seitenzahl: 231
- Erscheinungstermin: 27. August 2015
- Englisch
- Abmessung: 216mm x 140mm x 14mm
- Gewicht: 431g
- ISBN-13: 9781137377913
- ISBN-10: 1137377917
- Artikelnr.: 42796055
Herstellerkennzeichnung
Libri GmbH
Europaallee 1
36244 Bad Hersfeld
gpsr@libri.de
"Normativity in Perception appears in Palgrave MacMillan's 'New Directions in Philosophy and Cognitive Science' series, whose stated goal is to foster a 'growing interest in rethinking traditional philosophical notions of cognition' ... . Doyon and Breyer's volume retains its particular place in the literature insofar as it is the only phenomenologically-oriented investigation which focuses solely on perceptual normativity." (Zack Hugo, Husserl Studies, Vol. 35, 2019)
Für dieses Produkt wurde noch keine Bewertung abgegeben. Wir würden uns sehr freuen, wenn du die erste Bewertung schreibst!
Eine Bewertung schreiben
Eine Bewertung schreiben
Andere Kunden interessierten sich für