-15%
33,99
Bisher 39,95**
33,99
Alle Preise in Euro, inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Buch mit Leinen-Einband)
Sofort per Download lieferbar
Bisher 39,95**
33,99
Alle Preise in Euro, inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Buch mit Leinen-Einband)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
Als Download kaufen
Bisher 39,95**
-15%
33,99
Preis in Euro, inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Buch mit Leinen-Einband)
Sofort per Download lieferbar
Abo Download
9,90 / Monat*
*Abopreis beinhaltet vier eBooks, die aus der tolino select Titelauswahl im Abo geladen werden können.

Preis in Euro, inkl. MwSt.
Sofort per Download lieferbar

Einmalig pro Kunde einen Monat kostenlos testen (danach 9,90 pro Monat), jeden Monat 4 aus 40 Titeln wählen, monatlich kündbar.

Mehr zum tolino select eBook-Abo
Jetzt verschenken
Bisher 39,95**
-15%
33,99
Preis in Euro, inkl. MwSt.
**Preis der gedruckten Ausgabe (Buch mit Leinen-Einband)
Sofort per Download lieferbar

Alle Infos zum eBook verschenken
0 °P sammeln

  • Format: ePub


The history of C&A is paradigmatic of the economisation and rationalisation of the production and sale of clothing since the late nineteenth century. Mark Spoerer describes the historical ups and downs of this Dutch family business from its beginnings in Germany through the post-war German «economic miracle». He investigates how the Brenninkmeijer family's traditional policy of recruiting new business leaders from its own ranks influences the company's long-term strategy. In 1841, the brothers Clemens and August Brenninkmeijer, who had gotten their start in the itinerant garment trade in…mehr

  • Geräte: eReader
  • ohne Kopierschutz
  • eBook Hilfe
  • Größe: 20.46MB
Produktbeschreibung
The history of C&A is paradigmatic of the economisation and rationalisation of the production and sale of clothing since the late nineteenth century. Mark Spoerer describes the historical ups and downs of this Dutch family business from its beginnings in Germany through the post-war German «economic miracle». He investigates how the Brenninkmeijer family's traditional policy of recruiting new business leaders from its own ranks influences the company's long-term strategy. In 1841, the brothers Clemens and August Brenninkmeijer, who had gotten their start in the itinerant garment trade in Westphalia, founded a business in the Netherlands that would expand to Germany in 1911 and to Britain in 1922. Despite the difficulties the Brenninkmeijers encountered as foreigners, capitalists and Catholics in the Third Reich, they exploited those chances opened up by the Nazi regime, including the ‹Aryanisation› of property. After 1945, the company experienced furious growth with the rise of a new consumer society, developing into one of Europe's largest fashion retailers.

Dieser Download kann aus rechtlichen Gründen nur mit Rechnungsadresse in A, B, BG, CY, CZ, D, DK, EW, E, FIN, F, GB, GR, HR, H, IRL, I, LT, L, LR, M, NL, PL, P, R, S, SLO, SK ausgeliefert werden.

  • Produktdetails
  • Verlag: C.H.Beck
  • Seitenzahl: 480
  • Erscheinungstermin: 05.12.2016
  • Englisch
  • ISBN-13: 9783406698279
  • Artikelnr.: 46903560
Autorenporträt
Mark Spoerer, geboren 1963, ist Professor für Wirtschafts- und Sozialgeschichte an der Universität Regensburg.